קסמים, טלפתיה ומה שביניהם

בבסיסו של כל מופע של אמן חושים עומדים שני תחומים שמרכיבים אותו: טלפתיה וקסמים. תחום הקסמים הוא למעשה אחיזת עיניים המבוססת על זריזות ידיו של הקוסם.

אלו קסמים שמרמים את המוח לחשוב אחרת ממה שבאמת קורה בפועל. הקוסם מיומן לבצע פעלולים הנראים בלתי אפשריים כשהוא מבצע בשימושו בחפצים מוחשיים כגון מטה קסמים, קלפים, כדורים, כובעים וכו'.

 

קסמי תקריב וקריאה קרה

אחד הקסמים הכי נפוצים במסיבות יום הולדת בקרב קוסמים בעלי זריזות ידיים מיומנת הוא "קסם התקריב" (קלוז אפ). זהו קסם שמבצע הקוסם בצורה אינטימית מול הקהל, מטרים ספורים, ולרוב מבוצע בישיבה על שולחן. מטרתו של הקסם הוא לתמרן את הצופה שלא ישים לב לחפצים הלוקחים חלק בקסם.

רוב הקסמים מבוצעים עם קלפים אך ישנם גם קסמי תקריב עם מטבעות, גביעים, כדורים וכן גם כל אלה ביחד. כמו כן, גם פעלולי ה"קריאה קרה" אשר נמצאים בתחום הטלפתיה מבוצעים בצורה אינטימית יותר ולוקחים חלק בשיטה של קסם תקריב. קסמים אלו מתבצעים בכל סוגי הופעות באשר הם כמו הופעות על במות, במסיבות ובהרבה מאוד מקרים במופעי הרחוב שתפסו פופולריות גדולה.

 

קוסם טלפתיה – אמן חושים

התחום השני שעומד הינו תחום הטלפתיה שהוא תחום ה"על חושי" שבו האמן אינו מבצע את פעלוליו על ידי זריזות ידיים כמו קוסם, הוא משתמש בטכניקות אשר יוצרות אשליה לצופה של כוחות על טבעיים וגורמות לו להאמין כי המבצע של אותו קסם הוא בעל יכולות על טבעיות שכאלה.

המנטליסט משתמש בידע נרחב של פסיכולוגיה, חיצוניותו של האדם בקהל, אלמנטים של שפת גופו עם קריאה מדויקת של האדם. בתחום הטלפתיה, אמן החושים משתמש בעיקר ב"קריאה קרה". "קריאה קרה" מתבססת על היכלות לדעת דברים על אדם מסויים מבלי להכיר אותו באמת (דבר שנראה אבסורדי לחלוטין). היא עומדת על אמירות כלליות שאמן החושים מיומן אליהם והוא לומד "לקרוא" את המשתתף שמעורר התפעלות משאר המשתתפים כאשר הוא צודק.

לאותו התחום נכנסת ראייה שניה וטלקינזיס. ראייה שניה זוהי ראייה של אירועים אשר קוראים באותו הזמן או בזמן אחר במקום אחר כמו גילוי מספר שאדם בקהל חושב עליו. טלקינזיס משמעותו הזזת חפצים בכוח המחשבה או יכולות מנטליות מבלי לגעת בהם.

רוצים להפוך את האירוע שלכם לבלתי נשכח ?

השאירו פרטים
ונעזור לכם להגשים חלום

שתפו בקליק
סרטונים מההופעות של ירון
נגן וידאו
נגן וידאו
דילוג לתוכן