האם לאמני חושים יש כח השפעה אמיתי?

כוח השפעה- מה זה?

"חוש שישי" וכוחות על-טבעיים הם נושאים נפוצים ומוכרים, נשאלת השאלה – האם הם קיימים באמת? ספויילר: כל קוסם ואמן חושים הוא בנאדם רגיל, בדיוק כמוכם, שהפך את נושא "העל-טבעי" למפעל חייו, למד ותרגל אותו המון, בצורות ודרכים שונות.

אל תתנו לאף אחד לספר לכם אחרת, כוחות כאלו לא קיימים באמת.

דרך אחת של אמני חושים לחיקוי תופעות אלה היא שימוש בטכניקות על מנת לגרום לאדם שמולך לעשות מה שתרצה שהוא יעשה באופן לא מודע כלל.

טכניקות אלה מרכיבות את הכוח הנקרא "כוח ההשפעה"- לכוח זה ששה עקרונות, שכולנו מכירים אך לא מודעים אליהם או לא משתמשים בהם בצורה הנכונה.

 

עקרונות כח ההשפעה אצל אמן חושים

העיקרון הראשון

"עקרון ההדדיות" אלן לנדר, סוציולוג שחקר את הנושא אומר שאנשים מגיבים למתנות- בכל חברה בעולם. ז"א, שכאשר מישהו נותן לך משהו, אתה מרגיש מחוייב להחזיר לו. כמובן שצריך להזהר בנושא הזה, כי מצד אחד, אין רצון לגרום לאדם להרגיש כאילו מכונה שלחה לו את המתנה, הוא ירצה להרגיש את היחס האישי.

אך מהצד השני גם אין רצון ליצור מצב של חנופה כלפיו. ניסוי על נושא נערך בבית קפה בארה"ב עם סוכריות.

ראו שחלוקת סוכריות מעלה את הטיפים ב12% ליום, אחוז טוב. אבל לאחר בדיקה, התברר שאם המלצר יביא את הסוכריות לשולחן יחד עם החשבון ולאחר מכן יחזור עם עוד כמה סוכריות לסועדים ויאמר 'זה על חשבון הבית כי הייתם נחמדים', זה יעלה את הטיפים פי 2 ואפילו יותר, כי זה ירגיש כמו מתנה אישית.

 

העיקרון השני

"עיקרון המחוייבות והעקביות", עקרון זה מתחלק לשנים; אדם המתחיל משהו ירגיש מחוייב להתמיד בו- מחוייבות. אדם המתחיל משהו ירגיש צורך להמשיך ולעסוק בתהליך- עקביות.

כאשר אדם מרגיש שהוא בתוך תהליך- "עמוק בתוכו" הוא ירגיש מחוייב יותר להתמיד בו ולהמשיך בו בניגוד לאדם שרק התחיל בתהליך. לדוג' כרטיסיות ניקוב, התופעה המוכרת- קנה כמה פעמים ותקבל פעם אחת חינם.

מחקר שנעשה עם כרטיסיות דומות נערך בארה"ב במכון שטיפת מכוניות, קבוצת אנשים קיבלה כרטיסת ניקוב עם 8 ניקובים, השמיני חינם ואילו הקבוצה השנייה קיבלה כרטיסיית ניקוב עם 10 ניקובים, העשירי חינם.

לקבוצה הראשונה ניקבו פעם אחת לאחר השטיפה הראשונה ולשנייה הוסיפו עוד 2 ניקובים, על חשבון הבית כך נאמר.

בעצם לשתי הקבוצות היו חסרים 7 ניקובים עד השטיפה החינמית. למעשה, ראו שהכרטיסייה של עשרת הניקובים הייתה יעילה יותר, אנשים ראו 3 ניקובים והרגישו שהם כבר בתוך לב ליבו של התהליך, ובהם עלה צורך חזק יותר להמשיך בו.

 

העיקרון השלישי

"ההוכחה החברתית", אנשים יעדיפו לעשות מה שאנשים אחרים עושים. הפרסומות של החברות הגדולות משתמשות בזה המון, מתגאות במספר הלקוחות שלהם, זה נותן תחושת בטחון על הפעולה כי יש מישהו אחר שכבר לקח את הסיכון והצליח.

הישראלי יאמר כמובן "עליי זה לא עובד" אבל במעשה, זה לגמרי עובד. לדוג' אם תקחו שלושה חברים ותעמדו יחד באמצע הרחוב, תראו איך עוד ועוד אנשים יעמדו ויסתכלו לשמיים יחד איתכם.

 

העיקרון הרביעי

וחמקמק ביותר "החיבה", אין סיבה להסתפק בכריזמה ממוצעת, כריזמה זה משהו שניתן ללמוד אותו.

ברגע שמבינים שאפשר לפרק את הכריזמה לחלקים, זה ברור למה חיוך במקום הנכון סוגר את העסקה.

כמובן, שכולם יעדיפו לעבוד עם אנשים שהם מסתדרים איתם וברור- שהרבה יותר קל למכור למי שמחבב אותך.

הדרך הראשונה לחיבה היא הפיכת אדם זר לחבר שלך בזמן קצר מאוד ע"י מציאת מכנה משותף שאין לו קשר לאינטרסים שלך, זה יכול להיות תחביב או אוייב משותף ואפילו מזג אוויר. דרך נוספת למציאת חיבה היא שיקוף שפת גוף, הדבר יוצר הזדהות בין שני האנשים- שידור על גל משותף.

 

העיקרון חמישי

"עקרון הסמכות", עקרון איתו עשוי אמן חושים להשתמש לא מעט ב מופע טלפתיה .

בני אדם יעדיפו ללכת אחרי מה שהם תופסים כמקור הסמכות. יש צורך לעשות הפרדה בין 'האחראי' לבין 'המקצוען', נרצה להיות המקצועניים בסיפור.

להעיד על המקצוענות שלך הוכח כגורם לא משפיע על המקצוענות שלך ולכן יש מקום לשימוש בעזרים חיצוניים- לא לפחד לתלות דיפלומות על הקירות, את כולן. ובטח לאפשר שיעידו עליך אנשים אחרים וכד'.

 

השישי והאחרון

"הנדירות", בני אדם מטבעם נמשכים למקוריות ולדברים שאינם ברי השגה. מחקרים הוכיחו שאנשים שונאים יותר להפסיק מאשר אוהבים לנצח, אנשים נמשכים למה שהם יכולים להפסיד. הראו להם מה הם יכולים להפסיד!

רוצים להפוך את האירוע שלכם לבלתי נשכח ?

השאירו פרטים
ונעזור לכם להגשים חלום

שתפו בקליק
סרטונים מההופעות של ירון
נגן וידאו
נגן וידאו
דילוג לתוכן